فیلم | فاطمه(س) زنده است
کد خبر: 4109913
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
محمدحسن زورق در گفت‌وگو با ایکنا/ ۲

فیلم | فاطمه(س) زنده است

محمدحسن زورق، استاد گروه معارف دانشگاه صدا و سیما معتقد است؛ حضرت فاطمه(س) امروز زنده است و دیگران از بین رفته‌اند به همین دلیل است. این همه ملکه در تاریخ وجود داشته، اینها پیامی برای تاریخ ندارند ولی پیام حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و معصومین(ع) برای تاریخ تمام نمی‌شود.

چه کسی دارد به تاریخ پیام می‌دهد علی ابن ابیطالب(ع). چه کسی در تاریخ فراموش شده. با تنفس مصنوعی داریوش را زنده نگاه می‌دارند، با تنفس مصنوعی دارند برای آن تبلیغ می‌کنند. آقای ویل دورانت در کتاب «تاریخ تمدن» در جلد اول اشراف زاده تمدن ترجمه کتیبه بیستون را آورده، برای داریوش است، نوشته که فلانی را گرفتند، چشمش را درآوردم، گوشش را کندم، بینی‌اش را بریدم، زبانش را حلقش درآوردم، سه روز در قصرم گذاشتم که مردم بیایند ببینند و بعد هم کشتمش! معلوم است که داریوش نمی‌تواند در تاریخ پیام‌آور باشد و معلوم است که علی(ع) با همان سادگی‌اش می‌تواند برای تاریخ پیام داشته باشد.

در کتاب شهر گمشده توضیح دادم که حضرت فاطمه(س) عروس می‌شوند، می‌خواهند خانه داماد بروند، طبیعتاً دخترها خیلی حساس هستند سر اینکه شب عروسی در چشم داماد خیلی زیبا جلوه کنند. یک دست لباس حضرت رسول(ص) خریده بودند برای حضرت فاطمه(س) برای عروسیشان؛ موقعی که می‌خواهند حرکت کنند، زنی به اصطلاح سائل می‌آید و می‌گوید که من لباس احتیاج دارم، هزار دلیل می‌توان اقامه کرد برای اینکه حضرت فاطمه(س) نباید این کار را می‌کرد، بالاخره عروس هست، شب اول است، کسان دیگری هستند، حالا اگر خودش هم می‌خواهد لباس بدهد، لباس کهنه‌اش را بدهد، حضرت زهرا(س) لباس نو را از تن خودشان درآوردند و به سائل دادند و لباس کهنه‌ای که قبلاً در تنشان بود را پوشیدند! اینجا نوشتم علی وار به خانه علی رفتم.

اینکه حضرت فاطمه(س) امروز زنده است و دیگران از بین رفته‌اند به همین دلیل است. این همه ملکه در تاریخ وجود داشته، اینها پیامی برای تاریخ ندارند ولی پیام حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و معصومین(ع) برای تاریخ تمام نمی‌شود، ادامه پیدا کرده است. تا به حال چندین هزار جلد کتاب در این زمینه به زبان‌های مختلف نوشته شده، این کتاب هم یکی از آن کتاب‌هاست، هزاران جلد کتاب هم در آینده نوشته خواهد شد.
گفت‌وگو: معصومه صبور
تصویر و تدوین:  حامد عبدلی
انتهای پیام
captcha